Ny kokbok

Har precis lämnat Alice på förskolan och nu väntar sista jobbdagen för denna vecka.Känns så skönt för jag har varit så trött denna vecka. Dock blir det ingen sovmorgon imorgon på min lediga dag. Fick precis ett samtal att vi ska få en spis levererad och installerad kl 7.30 imorgonbitti. Jag som hoppades på att få sova liiiite längre, men kanske på fredag då.


Igår fick jag hem en bok, en kokbok rättare sagt, till mina fastedagar. När man bara ska äta 500 kcal så har man inte allt för mycket att välja på men denna bok har en hel del recept. Den är indelad i frukost/mellis och middagar och de i sin tur är indelade i kategorier med antalet kalorier. Tex. Middag 100 kalorier, eller frukost 200 kalorier.

Eftersom jag fick boken igår har jag inte hunnit prova något recept men har hittat en hel del som verkar goda. Recepten är enkla och snabba så man slipper stå och laga mat länge. Många av dem är för 4 portioner och går dessutom bra att frysa in så det finns färdigt när fastedagen kommer. Bara plocka fram, tina och äta.
Även om många recept är för fastedagarna så finns en hel del som är lite högra kaloriantal på, den som har mest har 557 kcal. Så den är jättebra även de andra dagarna när man ska äta mer men ändå inte lika mycket som man äter vanligtvis. Detta ska bli spännande!

Boken jag köpte heter: "Succémetoden 5:2, Enkla, snabba recepte för fastedagar"



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback