Sparkar och Hjärtslag

Senaste dagarna har det bökats på en hel del i magen, ibland kan det gå timmar mellan men oftast så bökas det var och varannan timme, speciellt idag. Nätterna är som tur fortfarande ganska lugna. Nu syns det även ganska tydligt på magen när bebis är igång och sparkas. Jag har hela dagen försökt att få med buffarna på film men utan något som helst resultat. Så fort jag tar upp kameran slutar det helt tvärt och lägger jag ifrån mig kameran så tar det någon minut eller två innan det börjas igen. Så typiskt, Alice var likadant. 
Även om man har kunnat se buffarna på magen sen nån vecka tillbaka så har jag eller F ännu inte lyckats känna någon spark med handen ännu, tills igår. Då lyckades jag äntligen känna en liten spark med handen, så himla mysigt! Har längtat jättemycket efter detta och nu äntligen! 

Har en app sen jag väntade Alice, i min gamla iphone, som heter my baby´s beat. Med den kan man lyssna på bebis hjärtslag genom att sätta mikrofonen mot magen. Jag har moderkakan i framvägg och har hört ett dovt pulserande ljud sen flera veckor tillbaka som jag antagit varit den. Har letat och letat i veckor efter bebis hjärtslag men hittills har nog bebis varit för liten och så har väl moderkakan legat framför så det inte gått att höra något. Men idag hittade jag ett ställe där man kunde höra bebis hjärta slå jättetydligt, ungefär det stället BM lyssna vid när jag var där förra veckan. Blev så snopen för jag trodde jag skulle behöva vänta i flera flera veckor till innan man kunde höra.  

Både detta med sparkar som känns och syns tydligt och sen att kunna få höra bebis hjärtslag har gjort det hela ännu mer verkligt men jag vet inte riktigt om jag förstår det helt ännu. Förstår man det nånsin?!  ;)
 
 
Igår var jag och bebis på fika med ett gäng andra gravida som är beräknade ungefär samtidigt som mig, som dessutom också bor här i Lkpg. Det var riktigt kul faktiskt och verkligen så skönt att kunna prata öga mot öga med några som förstår vad man pratar om. Ska bli kul att lära känna dessa mammor mer och hoppas på fler träffar och senare playdates och promenader med de små bebisarna. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback