BM-besök v 41!

Igår var det dags för de allra sista besöket hos BM innan bebis kommer. Känns lite tråkigt då jag trivs jättebra med min BM och kommer sakna att gå dit och prata. Nästa gång vi ses är på efterkontrollen i April. :)

Besöket gick bra, allt såg fint ut och bebis har det jättebra där inne verkar det som. Ligger med huvudet neråt men inte fixerad än, vilket jag trodde den skulle vara då det har ilat neråt väldigt mycket senaste veckan. BM gjorde en undersökning med och jag hade hoppats så på att det skulle gå att göra en hinnsvepning för att få fart på förlossningen. Men icke! Tappen var mjuk men inte öppen så det blev ingen svepning som jag förstod det. Besviken på min kropp gick jag därifrån sen. Hade verkligen hoppas på att det skulle gå. Dumma kropp! 

Vi pratade om förlossningen och jag har ett datum för igångsättning 28e ifall bebis inte kommit innan. Imorgon ska jag även på ställningstagande på förlossnignen och få prata med en läkare ang igångsättning innan 28e. Hoppas de kollar tappen då och att det hänt någonting, kanske kan de göra en svepning imorgon men förväntar mig inte det. Det känns skönt att det snart är slut men det känns som en hel evighet till bebis kommer. Jag tror inte denna bebis tänker titta ut på egen hand men man ska väl aldrig säga aldrig. Alice kom på BF+12, 3 dagar innan igångsättningen. 

21/09 - (19+1) Blodtryck: 100/55, SF-mått: - - , Hjärtslag: 145, Järn: 127.
20/10 - (23+2) Blodtryck: 90 / 60, SF-mått: 23, Hjärtslag: 137, Järn: 121.
23/11 - (28+1) Blodtryck: 110/60, SF-mått: 27, Hjärtslag: 140, Järn: 123.
14/12 - (31+1) Blodtryck: 90 / 60, SF-mått: 30, Hjärtslag: 143, Järn: - - -, Ruckbar, huvudet ner 
05/01 - (34+2) Blodtryck: 110/55, SF-mått: 32, Hjärtslag: 150, Järn: - - -, Ruckbar, huvudet ner
19/01 - (36+2) Blodtryck: 100/60, SF-mått: 34, Hjärtslag: 148, Järn: - - -, Ruckbar, Säte
02/02 - (38+2) Blodtryck: 95 / 60, SF-mått: 35, Hjärtslag: 149, Järn: 124, Rörlig, huvudet ner
10/02 - (39+3) Blodtryck: 100/60, SF-mått: 35, Hjärtslag: 148, Järn: - - -, Ruckbar, huvudet ner 
17/02 - (40+3) Blodtryck: 110/70, SF-mått: 36, Hjärtslag: 145, Järn: - - -, Ruckbar, huvudet ner


Det känns lite tråkigt att detta är sista inlägget om mina besök hos barnmorskan, känns lite sorgligt att graviditeten snart är över och jag inte kommer blogga så mycket om det mer. Samtidigt så längtar jag ju efter bebis. Men vi vet ju inte om vi ska ha fler än två småttingar och jag kan sörja lite ibland att det kan vara sista graviditeten. Det är mysigt att vara gravid även om det även är tungt och jobbigt nu på slutet, och i början. Snart kommer bloggen fyllas med massa inlägg om bebis och allt som hör till. Förhoppningsvis kommer jag ha ork och tid att skriva här. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback