Genomförkyld

Nu har det gått 5 dagar sen dagen D och ingen bebis är här ännu. Väntan är skitseg och jag tror inte bebis kommer denna vecka, antagligen nästa vecka när vi har igångsättning. Var hos BM igår och gjorde undersökning och vi pratade om förlossning osv, det känns ändå bra men gick inte som jag hoppades. Mer om detta kommer i ett inlägg om just BM-besöket. 

Igår kände jag mig lite dålig på kvällen med huvudvärk, lite nästäppa och var trött och anade att det var en förkylning på G. Mycket riktigt hade jag rätt för imorse kl 05.30 vaknade jag och var genomförkyld, och det kunde knappt kommit på ett sämre tillfälle. Möjligen om det kom när bebis precis tittat ut. Känns inte alls kul att ha gått 5 dagar över tiden och vara genomförkyld, bebis kan ju faktiskt komma när som, även om jag inte tror det. 
Idag började vi morgonen med 2 alvedon och på med morgonrocken, och in i köket för att göra en kopp te, slå mig ner i soffan framför nyhetsmorgon. Sitter fortfarande kvar i soffan 3 timmar senare och känner inte alls för att göra något idag. Alice tycker att mamma är ganska tråkig som bara sitter där och inte orkar göra något alls, tycker så synd om henne som får stå ut med tråkiga mamman fram tills bebis kommer och pappa kommer vara hemma.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback