Välkommen vecka 42!

"I början av denna vecka är fostret 39 veckor gammalt. Barn som föds efter det beräknade förlossningsdatumet lider ingen skada. De kan däremot komma att väga lite mer och vara lite mer alerta som nyfödda med större vakenperioder. "

Det står inte så mycket mer om denna vecka på babyvärlden.se, bebis är ju fullgången och stor och verkar trivas i magen. De flesta får bebis innan de gått 42 hela veckor men inte alla, om bebis inte kommit innan lördag så har jag en tid för igångsättning på söndag då jag går in i vecka 43(42+0). Hoppas självklart slippa den tiden. Känns lite läskigt att den här vecka kommer faktiskt bebis att komma. Om senaste 1 vecka har jag en bebis i famnen, hur galet som helst känns det. Vadå bebis, jag är väl inte gravid?! ;)


I fredags var vi på förlossningen för ställningstagande för igångsättning. Fick ligga med CTG nästan en timme för att bebis bråkade och inte låg stilla så de fick inte något bra kurva. Rebel som sin syster antar jag. ;) Men efter 50 minuter så var de nöjda, efter en stund kom läkaren in som gjorde en undersökning och kollade hur bebis låg med ultraljud. Bebis låg neråt men ganska högt fortfarande, tappen var helt sluten och jag hade inte öppnat mig nått alls. Just då ville jag bara ge upp! Fy så arg och besviken jag kände mig på min kropp. Så de ville inte boka in en igångsättning tidigare än 28e, men jag fick en ny tid för att kolla tappen iallfall. Så på onsdag ska vi dit igen och jag hoppas verkligen det har hänt något tills dess! Annars gräver jag ner mig i något dike nångonstans.

Igår efter en promenad till affären så fick jag till en början kramp i sidan av magen, och när vi kom hem så märkte jag att jag fick en hel del förvärkar. Efter någon timme började jag klocka dem och de kom ca var 9e minut, gjorde lite ont och det höll på i ca 2-3 timmar innan de helt plötsligt bara försvann. Besviken för jag hoppades självklart att det var på G, inga känningar i natt heller så idag ska jag städa och röja hemma och hoppas det kommer igång igen. Hoppas även att dessa förvärkar har påverkat tappen på något sätt och att jag börjat öppna mig. 
Nu har frukosten landat i magen och jag ska väl strax börja ta tag i de sysslor jag har planerat in. Kanske orkar jag mig ut på en till promenad. Dock är jag mest sugen på att vila, då förkylningen fortfarande gör sig påmind, sen ska vila vara det bästa för att en förlossning ska starta. Vi får se! :)


» Nina

Usch vad jag lider med dig! Håller tummarna att det snart börjar hända något.

Svar: Tack ❤️ jag hoppas verkligen det börjat hända saker snart. Orkar inte mer nu. 👎🏻
dottir.webblogg.se

2016-02-22 // 11:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback