Nu är lillasyster här!!

Nu är bebis här!! Den 25/2 kl 05.49 föddes en 3810g tung och 49 cm lång lillasyster, som ännu inte fått något namn. Allt har gått jättebra med förlossningen och tiden efter. Hon tappade en del i vikt och vi har bott på special BB ett par extra dagar för att få hjälp med amning och för att få lite lugn och ro. För en vecka sen kom vi hem och har nu börjat landa lite smått och jag har fått ork och tid för att skriva här. Snart ska jag skriva ihop en förlossningsberättelse också. Det gick snabbt denna gång, bara 4 timmar inne på förlossningen tills hon kom ut, lite skillnad mot de 14 timmar jag var inne när Alice skulle födas. 

Hon är väldigt olik sin storasyster som bebis och kan sova själv för det mesta medan Alice sov precis bredvid eller på mig i början. Hon är en ganska nöjd bebis men har varit lite missnöjd sista dagarna, förmodligen lite magont. 
Alice tycker om sin syster så mycket och säger ofta "älkar lillasyste". Värmer i mammahjärtat när hon säger sånt och pussar och klappar på lillasyster. Jag trodde det skulle blir jättemycket avundsjuka, gråt och skrik men inte alls. Sen finns det en hel del avundsjuka också såklart och hon blir arg lättare på oss eller när något inte funkar som hon vill. Men det är inte så konstigt då hon nu måste dela sin uppmärksamhet. Men det kommer bli bättre och jag hoppas dessa två donnor får en riktigt fin relation med varandra. :)

Hoppas att jag ska få tid att skriva snart igen! :)


Ett jätte stort grattis! Vilken sötnos! O kul att storasyster blev så glad! Hoppas ni får mysa nu tillsammans hela familjen! 😊

2016-03-09 // 10:34:46
» Lin

Grattis till er! Så fin hon är!

2016-03-09 // 12:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback