BM-besök v 39!

Igår var jag hos BM för vad jag trodde var sista besöket innan BF, men vi bokade in ett extrabesök nästa vecka. Känns riktigt bra att ha en till koll innan beräknat, just för att bebis verkar snurra lite som den vill där inne i magen. Allt såg fint ut och bebis låg med huvudet ner som den skulle men var rörlig fortfarande, sen den vände sig till säte och sen tillbaka har den inte sjunkit ner alls igen. Det är inte säkert den gör det heller innan förlossningen eftersom jag är omföderska. Trodde järnvärdet hade sjunkit massa för att jag inte tagit mina järntabletter som jag ska, typ inte alls men det verkar ligga stabilt och jag behöver inte äta för den sista tiden som är kvar. Bebis följer sin kurva som den ska och är väldigt lik Alice och hennes kurva. :)

Fick en tid för ställningstagande ang igångsättning efter BF (datum låter jag vara oskrivet) om det inte satt igång innan, känns både skönt och jobbigt på samma gång. Vill ju att det ska sätta igång av sig självt men samtidigt vet jag inte hur länge jag orkar kämpa på med denna smärta och nätterna. Känns lite som att jag ger upp på något sätt som inte kämpar på om jag får igångsättning samtidigt som jag tycker att det är jätteskönt med ett stoppdatum. 

På nästa besök hos BM ska hon känna hur tappen är och om jag börjat öppna mig, kanske för hon en hinnsvepning om jag ber henne om det. Bad inte om någon igår då jag och F hade sovit så dåligt på natten och var helt slut båda två, kände inte för att föda barn alls, hinnsvepningen kan ju sätta igång det snart därefter eller så funkar det inte alls men kände inte för att chansa igår. Ville bara hem och sova. 
 

21/09 - (19+1) Blodtryck: 100/55, SF-mått: - - , Hjärtslag: 145, Järn: 127.

20/10 - (23+2) Blodtryck: 90 / 60, SF-mått: 23, Hjärtslag: 137, Järn: 121.
23/11 - (28+1) Blodtryck: 110/60, SF-mått: 27, Hjärtslag: 140, Järn: 123.
14/12 - (31+1) Blodtryck: 90 / 60, SF-mått: 30, Hjärtslag: 143, Järn: - - -, Ruckbar, huvudet ner 
05/01 - (34+2) Blodtryck: 110/55, SF-mått: 32, Hjärtslag: 150, Järn: - - -, Ruckbar, huvudet ner
19/01 - (36+2) Blodtryck: 100/60, SF-mått: 34, Hjärtslag: 148, Järn: - - -, Ruckbar, Säte
02/02 - (38+2) Blodtryck: 95 / 60, SF-mått: 35, Hjärtslag: 149, Järn: 124, Rörlig, huvudet ner
10/02 - (39+3)
 
 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback