Studsa ut ungen?!

BF +3 men ännu ingen bebis har tittat ut. Väntan är så himla seg och långtråkigt så jag mest känner mig sur och irriterad om dagarna. Har varken lust eller ork att göra någonting. 
De första två nätterna (natten till BF och natten efter) så har jag drömt så konstiga saker om förlossningen, om hur det sätter igång och hur andra beräknade samtidigt som mig får sina små men jag snällt får vänta. Man blir ju helt knäpp av denna väntan. 

Har inga tecken på att det skulle vara på G, inga förvärkar, ingen slempropp, ytterst lite och svag molande värk som jag tycker att jag känner om jag känner efter riktigt noga. Sen 1 vecka tillbaka har bebis tryckt neråt ett par gånger med några dagars mellanrum. Ikväll var det dags igen för det där tryckandet. Det känns som bebis borrar/skruvar sig neråt och det ilar som bara den. Kan göra ont så man rycker till ibland. 

Ikväll tog jag fram pilatesbollen och på den har jag studsat 1-2 timmar ikväll för att det kanske kunde hjälpa bebis att sjunka ner ännu mer. Om det var detta som gjorde att Ulander och trycket neråt började vet jag inte, kan vara slump med. 

Imorgon är det dags för sista BM besöket skulle jag tro, har inget mer inbokat efter detta iallafall. Hoppas att tappen öppnat sig och att hon kan göra en hinnsvepning, orkar inte vara gravid mer nu. Känns bara jobbigt och dant och inte alls sådär kul och mysigt. Önska mig lycka till imorgon! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback