Sista dagen innan flytten

Imorgon är den stora dagen, äntligen. Idag ska mycket hinnas med. Först blir det att diska allt som står i köket sen packa ner allt i en kartong, tömma skåp och lådor, och börja städa där inne. Igår så städade jag ugnen, det var ett rent helvete, fast bränt och dant överallt, tog lång tid innan jag vart klar. Ska iallafall ta alla ytor, alla skåp och lådor, plåtar och dylikt, och sen städa spisen, om jag orkar, vilket jag måste blir det att dammsuga och städa bakom spisen också.

Sen ska smörgåstårtan göras ikväll som vi ska bjuda på imorgon till alla som hjälpt till. Måste ju äta lite så man orkar. Var på Ikano igår som sagt och passade på att handla allt som behövdes till tårtan inne på Willys. Ska bli riktigt gott, hoppas jag. Jag lyckades iallafall med förra smörgåstårtan ;)

Vi ska förmodligen montera ner bokhyllan. Sen ska allt som inte ligger i kartonger ner i en.  Kattnätet på balkongen ska plockas bort och slängas, eftersom vi ska näta in nästa balkong med annat nät. Ska bli skönt och slippa det opålitliga plastnätet som de har bitit sönder halvt >.<

Sist men inte minst ska badrummet städads, igår städade jag avloppet och det var verkligen ingen hit. Jag hatar sånt, får kväljningar varje gång, men det gick och det blev mycket fint jämfort med innan :P Sen så ska väggarna, badkaret och handfatet städas. Toaletten väntar vi med tills på lördag eftersom katterna går på den just nu.

Vi har nämligen börjat toaträna katterna så vi ska slippa sand och äcklig lukt i lägenheten sen blir det så himla mycket billigare :) Toaträningen här går som på räls just nu faktiskt, de gör sitt och klagar inte eller gör utanför. Nu vid flytten kommer det bli lite jobbigt bara, i nya lägenheten kommer ''lådan'' åka ner på golvet igen i badrummet för att de ska vänja sig vid att man går på låda där inne, sen efter någon dag eller två sätter vi upp den på toan igen och hoppas på det bästa. Kan slänga in en bild på en av kissen, har dock censurerat lite (grönt) för de som är lite känsliga. :D





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback