Plugga?

Jag har bestämt att jag ska plugga, inte nu utan om några år. Har lite andra planera före utbildningen. :) Men nu vet jag vad jag vill plugga och det bästa är att utbildningen bara är 3 terminer. Helt lagom långt för någon som är skoltrött. :D Det jag vill plugga till först var barnmorska men nu har jag ändrat mig lite. Ska plugga till uska inom sjukvård för barn och ungdomar. :)

Om utbildningen/kursen står det såhär:

''Kursen skall ge kunskap om omvårdnad och erfarenhet av barn och ungdomar med sjukdomstillstånd och funktionshinder samt för tidigt födda barn. Kursen skall också utveckla förståelse av empatins betydelse och vikten av samarbete och samspel mellan barn och ungdomar samt närstående och vårdpersonal i omvårdnadsarbete. Kursen skall dessutom ge kunskap om och förståelse av familjens situation vid barn och ungdomars sjukdomstillstånd.''

Detta är precis det jag vill jobba med och jag ska verkligen göra allt för att bli detta! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback