Utbildning

Sen igår har jag börjat funderar mer och mer på att börja studera. Det finns så många utbildningar att läsa idag men jag har två stycken som jag är mest intresserad av. De är Undersköterska och Sjuksköterska. Båda har sina för och nakdelar med.

Väljer jag Undersköterska så kommer jag studera på ca 1 år bara, en mycket bra fördel. Har redan läst många av ämnena på gymnasiet som ingår i utbildningen så därför blir den mer 1 år än 1 och ½ år. Nackdelen är att det är svårt att få jobb som undersköterska idag. Vet inte hur det ser ut om 1-2 år men det sägs att det inte är förens om 5-10 år som konkurrensen blir låg.

Om jag istället väljer Sjuksköterska så är utbildningen på 3 år och jag måste läsa upp lite ämnen i höst för att kunna söka dig. Fördelen är att det är lite bättre betalat och jag behöver denna utbildningen om jag ska bli barnmorska i framtiden som är min dröm. Som sjuksköterska kommer det alltid finnas jobb. Men 3 år är lång tid och då går alla mina andra drömmar i kras.


Har just nu sån beslutsångest och funderar på att kolla om det finns någon SYV att prata med på Kunskapstorget som kan hjälpa mig lite. Någon kommer jag nog välja men vilken är frågan. Jag är sugen på båda utbildningarna men jag vill nog inte gå båda tror jag. En räcker men vilken är frågan! ;/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback