Nystartsjobb

Nu har jag rätt till nystartsjobb fick jag reda på idag, det innebär att en arbetsgivare kan 'anställa' mig och få pengar för det och jag får en vanlig full lön. Man får lika långt nystartsjobb som man varit arbetslös men max 1år, när man är mellan 20 och 26 år. Så just nu har jag rätt till ca 7 månader :) hade tänkt att fixa ett sånt jobb i augusti när jag samlat ihop till ett helt år. :) Nackdelen är att jag inte får sommarjobba då, man får nämligen inte varit anställd för då försvinner de månader jag har nu. Men jag får ha praktik under den tiden. :) Får ja nystartsjobb i juli/augusti blir det asbra för då blir det som vi planerat här hemma. Så idag fick jag tillbaka hoppet lite som jag inte haft under de senaste veckorna. Härligt va?! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback