Appartment

Var och kollade på lägenhet idag på förmiddagen. En stor fyra på 96 kvadratmeter. Den var lite stor för oss men det gör ju inget och den ligger i det priset vi kan gå upp till. Dock ligger den här där vi bor just nu och vi vill egentligen flytta härifrån, in närmare stan. Det är svårt att få en bra lägenhet då det är poängsystem här i linköping när man bor inom stångåstaden. Jag har 1000 poäng (man får ett om dagen) och det kanske låter mycket men vi kommer ingetstans på de poängen om vi vill bo nära stan. Men tills vi får en bra lägenhet i det området vi vill så funderar vi på att ta en större någon annanstans med Felix poäng(som är lite mindre än mina) tills vi hittar den ''rätta'' lägenheten.

Denna lägenhet vi kollade på var som sagt en fyra, det är ett sovrum, ett gästrum och ett arbetsrum i vårat fall och det känns okej, det behövs tapetseras om lite där men det får vi gratis. Det finns ett badrum och en toalett, som ska bli renoverade någongång snart när visste dom inte, och det är något som vi inte vet om vi vill gå igenom igen. Vi fick vårat badrum renoverat här och var utan dusch i några veckor, det är ingen hit.

Köket var superfint, jag gillade det jätte mycket, vilket är bra då jag tycker att köket är ett hems hjärta. Älskar och laga mat och fixa i köket. :) Det fanns stora fönster i alla rum vilket är skönt. En klädkammare fanns med, kommer bli min walkincloset om jag får bestämma. ;D Hallen var stor, väldigt stor liksom balkongen. Vi tycket att den vi har nu var stor men denna var enorm verkligen. Det gillar vi! :)



Nu ska vi funderar på om vi ska ta den eller om vi ska strunta i det och bo kvar och vänta till något bättre kommer upp OM det ens kommer upp någon. Det är mycket grejer som spelar in och vid sånna här tillfällen önskar man att någon annan fattar beslutet åt en och det blir bra, men sån lyx får man inte. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback