Biverkningar av järntabletter

Som ni vet så började jag med järntabletterna/Niferex idag och hade ställt in mig på att drabbas av förstoppning som är en av biverkningarna man hör mycket om. Men istället så ligger jag i sängen med världens magknip/kramp som kommer i omgångar och är samtidigt illamående, kallsvettas och det bubblar och låter från hela magen. Detta hade jag inte alls förväntat mig. Mår riktigt dåligt, det här är bra mycket värre än tröttheten jag klagat på. Usch hoppas det blir bättre ju längre jag äter dessa, annars står jag nog inte ute. :S

Ni som äter järntillskott, vilken sort äter ni och hur mår ni av dem?



Jag har ätit Niferex under hela graviditeten i stort sett varje dag.
I början så blev jag jätte förstoppad o kunde må sådär illa o magen bubblade mycket. Men efter ett tag så typ vänjer sig magen tror ja för allt sånt slutade sen. Glömde ja tabletterna ett par dagar däremot så kom ja på dom igen när jag blev yr o svimfärdig, så man behöver ändå äta dom, d märktes. Men nu mot slutet av graviditeten så e magen helt tvärtom iaf, förstoppning e inga problem längre! :P

Svar: Skönt att höra att man inte är ensam, även om det såklart är riktigt tråkigt att du inte heller mått bra av dem. Får hoppas att min mage, precis som din, vänjer sig också så småningom. :)
dottir.webblogg.se

2013-04-25 // 02:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback