23 år

Idag är ingen vanlig dag för det är min födelsedag. Nu är det hela 23 år sen jag föddes. :) Dagen har dock spenderats som alla andra dagar senaste veckan men det gör ingenting. Har redan fått det finaste som finns och min älskade F gav mig frukost på sängen fast jag var vaken och satt och ammade. Helt underbar är han, får sånt stort stöd och kärlek av honom. :)

Resten av dagen spenderas i soffan med våran lilla tös på bröstet, hon är så snuttsugen av sig. Amningen har inte kommit igång så sitter och överväger om jag ska ge upp amningen helt och börja med ersättning istället eller inte. Imorgon kommer en från BVC hit och ska prata med henne om detta då. Vill inte ge upp amningen för jag vill verkligen kunna amma men samtidigt känner jag mig stressad, otillräcklig och mår dåligt av att det inte kommit igång, tvivlar också på att det äns kommer komma igång med. Det har gått 8 dagar sen hon kom nu. Känns heller inte riktigt som det är värt all slit om jag bara mår dåligt om dagarna. Vill att alla ska må bra och då kanske ersättning är det rätta valet. ;S



Hej Stephanie!

Vad söt hon är, lilla tösen!:)

Vet du om ni har amingshjälpen där ni bor? När vi låg på neo så fanns det sköterskor som hjälpte till med amningen och var engagerade i amningshjälpen, de var så duktiga. Kolla om det finns jag tror du kan få massa tips och hjälp därifrån som du kan testa om du vill försöka amma. Så kolla om det finns, be BVC om hjälpa vill du amma så tycker jag absolut du ska försöka få hjälp. Men går det inte och du mår dåligt över det så är ersättning super, man är en lika bra mamma oavsett om man ammar eller ger flaska glöm inte det!:) Viktigaste är att alla mår bra och är glada!:)

Kram Sandra

Svar: Hej Sandra! :) Vi har amningsmottagning här där jag bor och jag hade mycket väl kunnat gå till dem men det verkade som att jag inte hade så mycket mjölk helt enkelt bara. Hon ammades dygnet runt i stort sätt men det började inte produceras mer mjölk för det. Är besviken då jag verkligen ville amma. Idag får hon ersättning men ammas även fortfarande, på det lilla jag har och sen så använder hon mig som napp. :) Nu efter känns det trots allt skönt, är inte stressad längre och mår mycket bättre och hon är mätt och nöjd. Det är som du säger, det viktigaste! :) Kram
dottir.webblogg.se

2013-07-24 // 19:15:45

Grattis! :D
Själv blev jag oxå firad idag lite grann, fyller 23 år på fredag :)
Har en likadan dress t min lilla Melissa oxå, fast den har hon växt ut nu :P
Så sööt hon e ditt lilla knyte! :D
Hoppas allt löser sig med amningen, låter inget bra att du stressar o så :/ försök att tänka på annat o prata ordentligt med bvc om råd så känns det nog bättre sen :)

Svar: Tack snälla! :) Stort grattis i efterskott på din 23års dag, hoppas du hade en riktigt trevlig dag! :) Din Melissa är ju en riktig sötnos hon med! :) <3
dottir.webblogg.se

2013-07-25 // 01:19:19

Du ska göra precis som du känner för med amningen! Jag kände bara stress och mådde jätte dåligt av alla hormoner. Zackarias ville bara ta ena bröstet och jag tyckte det var jätte obehagligt att amma. Vi gick över till ersättning och vilken lättnad! Jag har trivs jätte bra med det. Hoppas du kommer fram till ett beslut och att du får hjälp :)

Svar: Den där stressen var så jobbig, efter att vi började med ersättning och jag bara ammade när jag ville oså så kändes det så mycket bättre. Nu vill hon använda bröstet som napp om dagarna men det är helt okej. :)
dottir.webblogg.se

2013-07-25 // 21:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback