Samsovning

Inatt var första natten sen fröken kom som jag känner mig utvilad efter. Jag har varit så nojig och orolig när vi samsover, att hon ska bli mosad av oss, hamna på mage eller liknande. Hon vill nämligen inte sova själv alls, utan somnar alltid i min famn vid tutten om dagarna tex. Jag liggammar på nätterna och vi ligger på sidan med mage mot mage. Detta funkar helt okej och är smidigt så jag alltid kan ha tutten framme men känns läskigt samtidigt då våran säng är så mjuk och hon lixom rullar in på mig lite. Det är så himla mysigt med samsovning men jag är rädd för att somna och sova tungt och inte vakna om det skulle hända nått. Jag hadd faktiskt heller inte alls förväntat mig samsovning innan utan tänkte att hon skulle sova i vaggan om nätterna. Dock har väl inte något blivit riktigt som man trott att det skulle bli. ;)

Hur har ni läsare sovit/sover med era så nyfödda knyten?


Jag kände precis som du i början, var jätte rädd att jag skulle mosa henne på nätterna lr nått. Men dom sa ju på bb att man skulle sova så i början så jag gjorde det ganska länge faktiskt. Även om jag la henne typ 30 cm ifrån mig ibland när hon somnat på natten så låg hon ändå tätt mot mitt bröst när jag vaknade, hon hittade lätt dit själv o det var där hon ville sova. Men allt har gått jätte bra o ja tror man har d inpräntat som mamma att man vaknar så fort d e nått, ja vaknar vid minsta lilla gny från Stumpan. Låter dock inte killen sova på nätterna brevid henne, han sover stenhårt o vaknar inte för nått.
Efter ett tag, mer än 1 månad iaf, så började jag lägga henne i en liten bärbar säng (typ en liggdel t vagnar) brevid mig i sängen så hon ändå låg nära mig men inte hud mot hud längre :)

Svar: Ja i början var det riktigt obehagligt och jobbigt att sova nära hemma pga oron men idag tycker jag det går riktigt bra och smidigt. Mysigt är det med fast man inte kan röra sig så mycket. :) Som du säger så tror jag med att man som mamma känner om det är något eller liknande och man sover inte lika tungt heller för att rulla över bebisen. Hoppas också på att få kunna lägga över henne i egen säng eller liknande så småningom. :)
dottir.webblogg.se

2013-07-25 // 01:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback