Utflykt och förvärkar

Idag så åkte F och jag en sväng till Bergs slussar med hans föräldrar och syster. Kände att vi ville komma ut lite grann från hemmet även fast det är så nära förlossningen. Bergs slussar ligger strax utanför Linköping, precis lagom för en utflykt. Vi promenaderade längs kanalen och gick ner till stranden och satte oss en stund. Fläktade riktigt härligt vid vattnet, hur skönt som helst i denna värme. Idag har det ju varit otroligt varmt. Sen gick vi tillbaka längs kanalen och satte oss och åt lite glass innan hemfärden. På slutet började jag även få förvärkar med inte så långt mellanrum, så hoppas att promenaden och utflykten gjort lite nytta. :)

Just nu ligger jag hemma på sängen och klockar förvärkarna sen 2 timmar tillbaka. De kommer med 5-8 minuters mellanrum (förutom mellan 2 där det blev 30 min) och håller i sig ca 50-60 sekunder var. Antar att det är förvärkar eftersom de kommer som mensvärk och sitter i nedre delen av magen och inte i övre delen eller i ryggen. Vissa förvärkar är väldigt kraftig gör även riktigt riktigt ont men inte så att jag måste koncentrera mig på bara dessa. Hoppas verkligen det fortsätter såhär nu under kvällen och drar igång på riktigt snart. Men känns lite som önsketänkande. :)


Hoppas ni alla haft en trevlig dag och får en fortsatt trevlig lördagskväll! :)
 


» Marie

Åh ja det är jättemysigt att promenera där, men hjälp va mycket folk det va där idag!! Mysig bild :)

Låter ju som att något är på g nu gumman, va spännande.. Hoppas att de inte avtar utan att förlossningen snart sätter igång och att er lilla bebis snart är hos er.. De sista dagarnas väntan är jy absolut de värsta!! All lycka till när det väl är dax ♡

Svar: Ja massa folk var det igår. :)Jo det känns som att det är på G nu men det har avtagit lite, men inte så att det har slutat utan bara blivit glesare mellan värkarna. Har iallafall lyckats vila mellan värkarna under dagen. Hoppas att det drar igång ordentligt snart. :) Tack för lyckoönskningen, det kommer behövas! :) <3
dottir.webblogg.se

2013-07-13 // 20:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback