Packar om bebisens BB-väska

Packade bebisens BB-väska för några veckor sen och idag tänkte jag gå igenom den då jag glömt totalt vad jag packat ner. Så nu sitter jag på golvet i barnrummet och går igenom väskan, slutar med att jag väljer om kläder till bebisen på nytt. Tycker även det är svårt att vet hur mycket man ska ha med också så packar lite blandat. Det som får följa med är kort- och långärmade bodys som alla är omlott, pyjamasar med och utan fötter, tunnare byxor med och utan fötter samt ett par lite tjockare byxor utan fötter, mössor, strumpor, en gallerfilt samt snuttisar. Det känns som detta blir bra och kanske är mycket att ta med men det gör inte mig något. :)

Är det något ni tycker saknas som borde vara med?


» Elin

Jag har köpt de flesta kläderna i stl 56 och några få i stl 50. Har resonerat som så att är det för stort så har hon (vi väntar också en flicka) något att växa, det skadar väl inte att vika upp lite ;) Dock tippar min bm på att det blir en liten bebis runt 3200-3300g. Hon kanske kommer drunkna i alla 56 kläder. Hmm...

Men jag har i alla fall packat lite av varje stl i bb väskan, så får vi se. Hur har du gjort och tänkt med storlekar?

Svar: Vad kul med en liten tös! :) Jag tänker faktiskt precis som du att det alltid går att vika upp ärmar och ben på kläderna om det skulle vara lite för stort och har med bara köpt få plagg i 50. Om det är så stort att bebis drunknar i kläderna så får man köpa mindre efter. Huvudsaken är att det inte är för litet tycker jag. :) Jag har packat ner lite kläder i storlek 50 och lite mer i storlek 56 i väskan och hoppas det kommer passa. :)
dottir.webblogg.se

2013-06-29 // 22:51:50
» Elin

Då tänker vi ganska lika i alla fall! Jo som du säger, man får väl köpa några extra bodys isåfall så de slipper se ut som hösäckar de första veckorna ;)

Svar: Ja men precis, det löser sig på ett eller annat sätt sen efteråt ifall så skulle vara fallet! ;)
dottir.webblogg.se

2013-06-30 // 07:57:20
» Mysan

Jag fick tips att packa ner örngott som är tvättat i erat tvättmedel eller som luktar er. Typ att ha som filt och sånt. :)

Kram

Svar: Vilket mysigt tips, tack. Det ska jag tänka på. :)
dottir.webblogg.se

2013-06-30 // 11:20:52

Låter jätte bra att packa ner :)
Tror dock inte att du kmr behöva pyjamas om d e som här i norrköping när ja födde. Då ska den lille sova me dig i sängen hud mot hud. så ni båda kmr va typ nakna, hon i sin blöja o du i dina sexiga nättrosor ;P
Glöm inte bort att packa ner mycket kläder åt dig själv oxå ifall ni blir kvar några nätter. Bara slappa kläder e ett tips! :)

Svar: Vad kul att du tycker det! :) Åh vad mysigt det låter, dock inte nättrosorna ;) hehe. Till mig har jag packat med ett antal ombyten ifall att för precis som du säger så kan man bli kvar några nätter osv. Även om pyjamas till bebben inte kommer användas får det följa med. :)
dottir.webblogg.se

2013-07-01 // 12:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback