Vecka 37

Bebis
Bebisen väger nu nästan 3 kg och är 47 cm lång. De flesta bebisar har vänt sig med huvudet neråt nu. Om den inte har gjort det brukar man försöka vända bebisen. Den tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Lungorna är det sista av bebisens organ som mognar.


Du
Livmoderns mått kan vara detsamma som förra veckan. Det kan även vara mindre eftersom att bebisen sjunker mer och mer. Men är du förstagångsföderska kan ditt magmått vara 33 till 36 cm. Försök vila nu inför förlossningen varje dag när du kan för sen kommer du bara få göra det när bebisen vill.
 
 
Såhär känner jag
Det är i princip som förra veckan skulle jag säga. Känner mig stor oså men lider inte jättemycket av det förutom att det ofta blir samma kläder för att mindre o mindre kläder börjar passa för att magen växer. Dock tycker jag det inte händer så mycket mer med magen storleksmässigt, vilket kan vara lite skönt. Kan tex fortfarande plocka upp saker från golv oså utan att tycka det är hemskt jobbigt. Otymplig med magen kan jag dock känna mig när jag ska ta mig upp från sängen, soffan eller golvet. ;)
Tänk att det snart är dags för bebis att titta ut med, känns fortfarande helt overkligt. Om 1 vecka är hon "färdig" och får gärna komma när hon vill efter det. Vi längtar efter henne nått så enormt. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback