Skitdag!

Idag är jag så fruktansvärt trött på allt. Dagen började bra hos sjukgymnasten som prata om foglossning och visade övningar som man kan göra, även hur man ska fördela tygden av kroppen när man sitter och står. Kanonbra saker. :)

Efter det hälsade jag på min praktikplats och visade vem jag är osv. Fick info och lite papper med mig hem. Lite där började dagen bli dålig, inte pga av platsen utan av en som jobba där som kläckte ur sig: "grattis till bebisen, såg först ite din mage utan bara att du var rund i ansiktet." Tack lixom? det där gav verkligen självförtroendet en boost. Känner mig rund som en j*kla tallrik i ansiktet nu efter den kommentaren.
Varför har vissa människor ett behov att de måste påpeka att man är tjock/rund i ansiktet/lagt på sig? Kan de inte tänka sig för och lista ut att man redan vet att vikten ökar och att man ser sig själv i spegeln varje dag. Vad tror de lixom? Nä fy och detta är bara början.

Efter det blev det "möte" på skolan om praktiken, skrev på lite papper och fick lite med mig hem. Det gick också bra men jag började få ont som sjutton under revbenet. Kommer hem och ringer läkaren/förlossningen som min BM hänvisade mig till, men de hänvisade mig till vårdcentralen. Så får ringa dit imorgon. Verkar som igen vill a detta på allvar.

Nu ska jag äta middag och sen bädda ner mig under täcket. Noll lust alls till något just nu. Jag blir så trött på sånna här dagar så jag vara vill kräkas på dem och att vara gravid var då inte den dans på rosor jag trodde det skulle vara.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback