Vända sig

Det är så mysigt varje gång skruttan lär sig något nytt, fantastiskt hur de utvecklas under detta första år.

Igår lärde Alice sig att vända sig från rygg till mage, från mage till rygg har hon gjort ett tag men hon lixom tippar över men det räknas det med tycker jag! Nu om dagarna ligger hon på täcket och rullar runt, hon verkar tycka det är störtkul att vända sig och gör det hela tiden i princip. Iallafall tills hon blir trött och börjar gnälla.
Hon har kämpat någon vecka cirka med att vända sig men det var alltid en arm ivägen så det inte gick, så vi gick k och väntade på att det skulle hända. Och helt plötsligt så hände det. Hon börjar bli stor nu, samtidigt som jag vet att hon kommer lära sig nya saker med tiden så känns det som att hon alltid kommer vara såhär liten och go. :)


Idag har vi fortsatt med att försöka sova själv, det får framåt men inte så fort kanske. Om dagarna sover hon i sin säng och jag behöver inte vagga henne utan bara buffa på rumpan. Natten till idag gick även bra den med, hon sov 8,5 timme i sträck innan hon gnällde för hon tippat över på mage. Sen sov hon någon timme till i sin säng och 1 timme i våran. När det går såhär bra så känns det himla skönt och det känns inte som jag är tvungen att vagga henne tills hon är tonåring! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback