Ett helt år

Idag är det precis ett år sen jag gick in i badrummet och gjorde det där första graviditetstestet av ett följande tiotal test senare som alla visade positivt. Helt sjukt vad tiden går fort.

Kommer ihåg helgen innan jag tog testet, att jag var tvärsäker att det inte skulle bli något den månaden heller. Vi började försöka bli gravida under månaden innan och jag var säker att det skulle dröja innan vi skulle lyckas. Man hade ju hört att det kunde ta tid att bli gravid. Kommer såväl ihåg den helgen och hur arg och ledsen jag kände mig när jag var så säker på att mensen skulle komma. Nu i efterhand så kommer jag även ihåg att jag hade en hel del humörsvängningar och det var det första graviditetssymptomet jag fick. Tjurig som sjutton över ingenting, egentligen.

När jag väl gick in och kissade på stickan den där måndagsmorgonen och till min förvåning ser ett svagt men ändå väldigt synligt streck brevid kontrollstrecket. Jag hade så svårt att fatta att det var positivt så jag tog ett till test, av ett annat märke för att jag tänkte att det första kanske var ett dåligt test. Men även det visade ett svagt streck brevid. Väntade någon timme för att bli mer kissnödig och gjorde ytterligare ett test även positivt det med. Var så chockad, jag som var så säker på att det inte skulle gå vägen denna gång heller. Dagen jag tog testet så var jag på BIM -4, alltså 4 dagar innan mensen var beräknad. Trodde verkligen inte heller att jag skulle plussa så pass tidigt, det gjorde också att jag inte trodde på det.

Jag berättade för F direkt efter första testet och han var misstänksam han med. Vi bestämde att vi skulle avvakta och se om mensen kom eller inte. Dagarna gick och jag tog några test varje dag. ALLA visade positivt, och starkare för varje dag som gick. Vi köpte oss ett sånt där digitalt test med som vi skulle ta om mensen nu inte kom, vilket den heller inte gjorde.
Morgonen den 26/10-12 så gick jag in i badrummet och tog det digitala testet. Satt på toan och väntade de där långa minuterna som man ska, kollade på testet som visade "2-3 veckor gravid". Kunde inte tro mina ögon, Tänk att vi lyckades, tänk att det växer en liten knodd i min mage.
Kröp ner i sängen brevid F och berättade att jag gjort testet och visade det även och sa att vi skulle bli föräldrar. Vi sa inte så mycket mer till varanda utan låg och höll om varandra och bara log.

Såhär började alltså våran 9 månader långa resa i väntan på våran lilla knodd, som visade sig vara en alldeles underbar liten Alice. :)
Nu är det ett helt år sen och tiden har verkligen bara sprungit förbi. Mycket ha hänt när man kollar tillbaka och vilken resa det har varit. Jag LOVAR att jag ska skriva en förlossningsberättelse här på bloggen. Har haft så fullt upp så har inte hunnit skriva den här än, men jag har den på papper! Den kommer nog även skrivas i två delar. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback