Utveckling

Nu är vi friska här hemma och det är så skönt. Har varit en jobbig vecka med eländig nästäppa för Alice. Köpte en snorsug, en näsfrida, som har funkar jättebra men Alice hatar den verkligen, blir så arg och ledsen varje gång och jag förstår henne. Kan ju inte vara kul alls det där.

I veckan har jag även suttit och gjort inbjudningskort till Alices dop. Måste få iväg dem så snabbt som möjligt då det är mindre än 2 månader kvar. Det är väldigt svårt att få tid till att sitta med korten och klippa och klistra men senaste veckan har Alice varit nöjd med att ligga själv på dagarna och jollra.

Sist jag skrev nämnde jag att Alice börjat med glädjetjut och dessa kommer väldigt ofta och länge nu varvat med joller. Både när hon ligger och kollar på sängmobilen och när hon ligger helt själv men framförallt när man busar. Hon är så himla go. :)

Att få händerna fria och äntligen kunna börja få göra lite saker i hemmet är otroligt skönt. Har känt mig så fruktansvärt låst innan men nu är det helt annorlunda. Det är fantastiskt hur de små liven utvecklas så snabbt, för 1 och ½ vecka sen var det bara famnen som gällde och kunde absolut inte ligga själv.

Alice har även börjat sova hela nätter nu, från ca 22 till 08 oftast. Hon sover i vaggan första passet och vaknar till lite i mitten på natten och vill sova vidare brevid mig i sängen och ha nappen och det har jag inget emot. Mysigt med lite samsovning. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback