Bädda vagnen inför hösten

Har börjat fundera på hur man ska bädda vagnen nu när det börjar bli lite kyligare ute. Hösten är på ingång eller är redan här på vissa ställen. Känner mig lite lost i hur man ska bädda i vagnenvagnen som bäst så att fröken inte ska frysa.

Vi har en åkpåse men den är för stor för liggdelen så den får vänta tills vi börjar använda sittdel istället. Hittills har jag bäddat med lakan, kudde och täcke eller en sån där mysig teddypläd. Det har funkat riktigt bra men nu är det som sagt kyligare ute och blåser en mycket mer.
Har nu tänkt att jag ska ha en sån teddypläd i botten(över madrassen) och på den ha kudde och täcke samt börja använda locket till liggdelen. Har även en gallerfilt i skötväskan ifall det skulle vara riktigt kyligt och behövas mer. När det gäller ytterkläder så har Alice haft mössa sen innan men nu har jag tagit fram vantar också. Har inte tänkt att pälsa på henne så mycket mer än det, känns lite tidigt att börja använda overall nu? Speciellt då vi inte är ute under en längre tid oftast.
Vill inte att hon ska få det för varmt i vagnen men det är ju så svårt att veta vad som är för mycket samt för lite tycker jag.

Hur har ni andra mammor bäddat era vagnar?


För tillfället så har vi täcke och kudde, täcket ligger hon på än så länge. I klädväg så sätter jag på henne en fleecetröja eller kofta över de vanliga kläderna, även mössa och tunnare bomullsvantar om det behövs. Som sagt har det ju inte varit jättekallt än. Sen har jag en filt över henne, eventuellt locket på vagnen beroende på väder. Men håller med dig att det är svårt att vet hur man ska klä dom samt hur man ska bädda i vagnen.

2013-09-23 // 04:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback