Semester ♡

Äntligen är det dags för lite semester. Jag har hållt på att bli tokig på att bara sitta hemma denna sommar. Visst går vi ut och träffar andra mammor och barn vilket är supermysigt men just att vara fast i staden vi bor är ingen hit känner jag. Speciellt inte när alla andra åker iväg.

Igår bar det av och destinationen var Malmö. Fs farföräldrar bor här och har ett litet gästhus man kan låna så vi bestämde oss att åka hit. Huset är riktigt mysigt med sovrum, vardagsrum, stort badrum och kök samt en altan med trädgård intill. Det känns mycket lyxigare än att bo på hotell eller i hyrd stuga på nån camping kände vi direkt. :)



Första heldagen här spenderade vi faktiskt inte här utan i Köpenhamn. Vi tog tåget dit, vilket bara tog 30 min, och gick längs Strøget och kollade in butikerna samt käkade en bit mat. Tyvärr glömde vi ta några kort vilket känns jättetråkigt, det var ju skruttans första tripp utomlands. Vi var hemma till kl 18 då middagen nästan stod och vänta på oss. Innan det var dags för Alice att sova för natten så tog vi en promenad längs havet. Helt fantastisk utsikt. Där kom vi(jag) ihåg att ta kort däremot! ;)


Dock ligger alla bilder på systemkameran så en bildbomb kan ni vänta er när vi kommit hem. Hem ska vi åka på tisdag så vi har några dagar till här. Imorgon väntar stranden om vädret är fint. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback