Bvc 18 månader

Idag bar det iväg till bvc på morgonen. Det var dags för 18 månaderskontrollen och vaccinering. Besöket gick jättebra och Alice utvecklas precis som hon ska göra och följer sina kurvor. Känns så skönt när man varit där och allt ser bra ut, all oro släpper helt.

Alice fick sitt vaccin, innan var jag osäker på det eftersom hon varit snorig och hostig senaste tiden men sålänge hon inte haft/har feber och allmäntillstådet är bra så gick det. F blåste såpbubblor medans BVC sköterskan stack Alice i benet och Alice märkte nog inte av det allt för mycket mer än att drt var lite obehagligt. Hon fnissade mest åt bubblorna och höll för ögonen. :)

Nu är hon alltså 84,1 cm lång och väger 11,6 kg. Det har hänt mycket det senaste halvåret, speciellt på längden. BVC sköterskan ville tom mäta om längden för den har skjutit iväg så mycket, men mycket riktigt så stämde det. :)


Just nu söver jag Alice och hon verkar somnat snabbt idag, tog max 5 minuter. Jag ska strax smyga ut och göra mig lite lunch och hoppas inte alice vaknar till som igår. Igår slutade det med att jag gick in till henne och sa bestämt att nu sover vi. Efter lite protest så somnade hon, och jag med. På golvet dessutom..
När jag sen vakna efter en timme hade jag sådär lagom ont i kroppen men låg kvar eftersom alice inte hade vaknat än. Tog 30 min till innan hon vaknade.. ;P



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback