Skakig

Efter inlägget igår var jag helt skakig. Så utlämnad och sårbar man känner sig efter att ha delat en sån stor grej. Nu vet de flesta om det, och det känns läskigt men samtidigt skönt. Jag vill dela med mig och är glad att jag vågade lägga upp det inlägget. Det är inget jag skäms över längre utan det gör bara ont att jag inte fick njuta av den första tiden riktigt. Men jag njuter nu, även om vissa dagar är riktigt påfrestande med denna trots som börjat visa sig! :)

Lämnade nyss Alice på förskolan, och denna veckan har lämningen varit lite sisådär, lite gnälligt idag och igår var det tårar. Det går över snabbt som tur är och hon har det jättebra tills vi hämtar. Men klart det tar i mammahjärtat när man lämnar henne där och hon egentligen vill va hos mamma. Funderar på om det är för att hon går så korta veckor och inte riktigt hinner vänja sig, men jag har ingen aning. Kan vara en fas också.

Nu ska jag få i mig lite lunch och sen om en timme är det dags att dra sig mot jobbet. :)
 
 


Du är så otroligt modig & stark som vågar dela med dig! Vi hade en tuff start vi oxå, men att vi istället inte fick komma hem, Jolie fick infektion och vi hamnade på Neonatalavdelningen i 9 dagar. Det var så sjukt jobbigt! Men att prata om det och bearbeta det kändes mycket bättre. Även om det känns jobbigt att släppa "bomben" så brukar det oxå kännas som en lättnad :) Kram på dig!

Svar: Tack <3 Ja lättnaden har varit riktigt stor även om det kändes jobbigt precis i början. Nu ångrar jag inte alls att jag skrev om det. :) Kram
dottir.webblogg.se

2015-02-04 // 22:40:26

Du är modig som vågar dela med dig och det är ett ämne som är viktigt att prata om. Jag kan känna igen mig en del i det du skriver, men jag hade mina mammakompisar som gick i samma föräldragrupp som vi, att prata med. Det betydde mycket för mig att komma ut, och jag har ju inte haft någon depression, men jag har ändå tyckt det varit tufft och kämpigt dels pga alla förväntningar jag hade som inte visade sig bli så, bland annat alla lyckokänslor över bebisen. Jag kände inte att jag var sådär stormförtjust och älskade min Knut förrän han var ett halvår-år ungefär, när "chocken" över att bli förälder hade lagt sig. Men nu är han ju såklart det bästa som finns och det skulle vara omöjligt att leva utan honom ungefär. Och kom ihåg att du är världens bästa mamma till Alice, hur jobbig starten än varit. :)

Svar: Tack för dina fina ord! :) Det är nog ganska vanligt att man inte känner de där lyckokänslorna över bebisen i början. Men som sagt pratas det så lite om det och man får helt andra förväntningar på hur det ska bli. Det gör nog att det blir såhär för många men som tur är finns bra hjälp bara man vågar ta steget att be om det. :)
dottir.webblogg.se

2015-02-05 // 12:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback