Speciell lämning på förskolan

Kikar inte lite snabbt innan jag ska iväg till jobbet. Lämningen idag på förskolan var ganska speciell måste jag säga. Som jag tidigare sagt så har hon varit ledsen i början men att det nu går bättre och hon gråter inte så ofta.  Men idag då..
Alice var lite avvaktande precis när vi kom in i rummet där barnen lekte. De skulle precis ha samling och sjunga lite innan lunchen. Alice älskar ju musik och tycker nog sångstunden är superkul. Jag sa till henne "nu ska ni sitta i ringen och sjunga lite" och hon tvekade inte med att sätta sig tillsammans med de andra barnen. 

När jag sedan skulle pussa henne och säga att "mamma ska gå och jobba och kommer hämtar dig senare, ha det så bra idag. Hej då!" Så hann jag väl halvvägs i meningen sen putta hon bort mig och vifta att jag skulle gå utan att ens kolla på mig. Snopet ställde jag mig upp och sa "Hej då Alice och vinkade till henne" men inte tittade hon på mig för det. Hon skulle ju faktiskt sjunga och ha roligt nu, har  ju inte tid med mamma då!!! 

Hon slutar aldrig förvåna oss. Nåja det märks ju att hon trivs där iallafall och jag kunde gå därifrån med ett leende på läpparna och småskratta för mig själv. Tokunge! :)


Haha så söt hon är! :) man blir nog minst sagt chockad när de små shasar iväg oss ;) dröjer dock nog lite till innan min skrutt känner sig så hemmastadd på förskolan. Kram

Svar: Haha ja verkligen snopet. Hoppas det går fort för Jolie på förskolan! :) <3 Kram
dottir.webblogg.se

2015-01-27 // 20:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback