Bråk och skrik

Fy sjutton vilken dag vi har haft idag. Alice vakna kl 06.45 vilket hon aldrig gjort innan typ och vaknade dessutom på fel sida. En riktigt gnällig Alice hämtade vi in till våran säng men hon vägra slumra lite till, istället var det skrik och gnäll. Så det bara bara gå upp... suck.

Hela dagen har varit bråk och skrik. Jag har flera gånger rytit ifrån fast jag vet att man inte ska. Men när man ståt ut med en arg och skrikig Alice som slåss, välter och kastar saker, ignorerar allt man säger, då tar tålamodet slut. Hon sov bra efter lunch och jag fick samla energi för eftermiddagen men det dröjde inte länge innan vi var i samma jobbiga situation igen. Arg mamma arg dotter. Jag kommer slita av mig allt hår snart....

Stunden vi gick ut till lekparken (för att få henne glad) ska vi inte ens prata om. Grannarna måste tro att jag torterar henne så som hon skrek när vi skulle gå in. Så jag tog henne under armen och halvsprang hemåt. Har ingen lust att gå ut med henne själv igen. Undra vad folk tror.. :/

Nu nattar F henne just nu och jag slöar på soffan. Är så trött i huvudet just nu och utmattad av denna dag. Verkar som hon är i någon trotsfas, kan de få sån fas så tisigt som 18 månader? Jag måste bättra mitt tålamod känner jag, det tar slut för fort.

Ska nog packa det sista ingör morgondagen ikväll. Ska bli skönt att få lite egentid i helgen. Hoppas bara morgondagen är lite gladare och att F får en lugn helg med henne. Ikväll ska vi även kolla på sista Hobbit, äta gott och bara va! Vi tar en torsdagsmysdag eftersom jag inte är hemma i helgen. :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback