Det här med madrass till barnsäng

Jag vet inte riktigt vilka som läser min blogg, (skriv gärna en kommentar om ni vill om vem ni är:)) men jag hoppas att någon eller några av er vet svar på mina funderingar. Det handlar om madrasser till barn. Alice morfar håller på att snickra ihop en säng åt henne som hon ska byta till såsmåningom. Den har måtten 200x80 och jag har börjat kika lite efter madrass till den på IKEA. Dock kommer jag inte fram till nått bra utan insåg snabbt att det fanns en del olika. Jag kollade främst på resårmadrass och när det gäller fasthet så fanns de i mjuk, medelfast och fast. Kollade sen lite grann på madrass som är till växasängar men de delas ju i 3 delar vilket jag inte vet om det funkar så bra i hennes nya säng. Isåfall måste en ribbotten köpas, tror jag?!

Så nu till mina frågor!
Vad har ni för madrasser till era barn? Vilken fasthet ska barnens madrass ha? Är madrasser till växasängar mer anpassade för barn än vad vanliga är? Ska man ha bäddmadrass till barn? Vad är helt enkelt bäst?

Många frågor och jag hoppas någon kan svara. :)


Här är en sneakpeak på hennes säng. :)


» Lin

Halloj!
Jag har själv ingen aning men tänker som så att barns kroppar är mjuka och rörliga. De rör sig mycket i sömnen och eftersom de inte väger så mycket så behövs inte en tjock madrass för de trycker ändå inte mot underlaget.
I övrigt brukar jag satsa på "lagom är bäst"... Men vill du ha ett bättre svar så är det ju bara att fråga de som jobbar på sängavdelningen! :)
Skriv gärna ditt svar här sen för det hade ju varit intressant att veta.. :)

2015-03-27 // 09:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback