Solsken och fågelkvitter

Nu är Mars här! Så fort detta år gått hittills. Dolen lysser och fåglarna kvittar här utanför våra fönster. Man blir så glad, iallafall blir jag det av sånt.

Här hemma vaknade vi för en dryg timme sen. Har inte hunnit så mycket mer än att äta frukost och kollat på barnkanalen. Nu är Alice i full gång med att leka i sitt kök. Jag blir bjuden på det ena och det andra medans jag skriver här.
Idag väntar förskola för Alice och jobb för mig. I onsdags tog mitt vikariat slut men behövs några måndagar under mars och april. Lite men bättre än inget är det iallafall, får försöka tänka positivt. Imorgon ska jag iväg på "möte" med en samordnare ang jobb, hoppas på det bästa. Vi får hålla tummarna!
Tills jag får mer jobb kommer Alice gå på förskolan mån-ons för att inte tappa. Att bara va där en dag skulle inte göra så mycket nytta för henne då det bara är några få timmar det handlar om. Nu kommer hon få gå 15 timmar tillsvidare och det känns bra. :)

Hoppas ni med har en solig och fin dag :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback