Stövelberoende

Idag har Alice och jag inte gjort något alls hittills. Byggt med duplo, kollat på barnprogram, jagat varandra i lägenheten, och myst. Dock blev jag väldigt frustrerad då hon inte ville äta lunchen jag lagade idag. Så hon fick en macka, orkade inte bråka mer med henne. Hon lyssnar ändå inte. :P haha

Alice har fått nått slags beroende, hon bara MÅSTE ha på sig sina stövlar. Hon går runt i dem hela dagarna här hemma. Tar vi dem ifrån henne så blir hon jättearg och skriker och stora krokodil tårar sprutar. Lika bra att låta henne ha sina stövlar men det blir lite bråk vid blöjbyten osv.

 
Nu ligger hon iallafall i sin säng och jag har slagit mig ner vid skrivbordet men en macka. Det får bli min lunch idag. Ska söka några jobb idag tänkte jag, jag har knappt börjat jobba som timvik men tycker redan inte om det. Det här med att bokas och aldrig veta vilken dag man kommer jobba, eller om man ens får jobba nått en vecka. Jag vill ha fasta tider men jag har väl valt fel yrke för det. Suck.. Men nåndag ska jag väl ha tur och få ett bra jobb om inte annat så kommer jag förmodligen plugga vidare nångång i framtiden.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback