Foglossningsbälte

Igår var det en lång dag, vi gick upp runt kl 06 och jag kom hem från jobbet strax innan kl 22. Var helt slut i kroppen och hade ont i fogen fram. Här om dagen vann jag ett foglossningsbälte på tradera och igår fick jag hem det i postlådan. Tog med det till jobbet för att prova och det var skönt i början att det tryckte ihop bäckenet lite. Men på jobbet är det mycket huka sig och böja sig och ibland sitta ner och varje gång måste jag spänna upp bältet för att sen spänna det igen när jag stället mig upp. Kändes väldigt bökigt måste jag säga. Ska ge det några till gånger innan jag bestämmer mig helt för om det är bra eller bara jobbigt. 


Bältet jag har är från Gula Rehab och är som ett lång band man virar runt höften och spänner tills det känns lagom. Hade ett sånt med dottern men sålde av det dumt nog, även fast jag visste att vi skulle ha fler barn och det kan komma foglossning igen. Då hade jag säkert en bra anledning men den minns jag inte. haha!

Bältet kommer iallafall säkert vara bra de gånger vi ska gå mycket, tex på stan eller om vi går längre promenader nångång. Det är mest då jag brukar känna av fogarna med, när jag går mycket och när jag går fort. Men får som en påminnelse att nu är det dags att stanna upp när jag går för fort, genom att det ilar och göra ont runt hela underlivet och ljumskarna. 

 
 Har jag nån läsare som jobbar inom vården som använt ett sånt här bälte? Hur tycker ni det har funkat?


» Lin

Jag jobbar ju inte inom vården, men använder själv ett sånt bälte ibland.
Jag har det bara på mig om jag vet att jag kommer gå och stå mycket. Blir jag tvungen att varva mycket sittande med att gå och stå så brukar jag inte ha på det alls.
Men visst känns det bra när det används!

2015-09-22 // 14:22:59
» Nina

Oooh jaa, det är min bästa vän både förra graviditeten och denna. Mitt är dock betydligt bredare vid höfterna och smalnar av framtill och baktill. Är av stretchigt material så funkar bra att sitta, huka osv med det :)

2015-09-22 // 15:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback