Happy news!

Jag har länge tänkt skriva här men mycket har hänt under sommaren för oss. Jag började på nytt jobb strax innan sommaren och har jobbat en hel del sen dess. Ena katten sprang bort men hittade som tur hem igen. Alice och även jag och F har fyllt år och haft några kalas. Jag har även mått dåligt en stor del av sommaren. Vissa veckor mer än andra. Det har varit tufft att jobba samtidigt men det har gått an ändå. 
 
Anledning till att jag mått dåligt är för att det gror en liten knodd i magen igen.
Alice ska nämligen bli storasyster och vi är så glada!  :)
 
 
De första veckorna mellan v5- v13 mådde jag väldigt illa, slapp kräkas denna gång också skönt nog iallafall. Jag levde på nyponsoppa, yogurt och vitt rostbröd första tiden, varm mat var inte ens att tänka på. Fick tabletter utskrivna mot illamående så jag skulle klara jobba. Efter vecka 13 ungefär började illamåendet bli mindre och mindre och idag har jag inget kvar. 
Det enda jag känner nu är fogarna som bråkar. Hade först lite jobbigt med fogarna bak och sov med en varm vetekudde på ländryggen. Detta gav med sig efter några veckor och istället fick jag ont i fogen fram. Detta håller i sig och jag kan känna att det är väldigt tungt på jobbet ibland. Det ilar i hela fogen och ner i ljumskar och underlivet. Nästa vecka har jag tid hos sjukgymnasten så hoppas får lite råd och tips där.
 
Som ni kanske märker så är jag ganska många veckor gången. Nästan halvvägs faktiskt. Jag är idag i vecka 18 (17+4) och veckobytena sker varje söndag. Tiden har bara sprungit förbi känns det som. Vi fick se våran lilla bebis på KUB i vecka 12 och snart är det dags för RUL. Kan inte vänta på att få se liten igen. Denna gång ska vi nog hålla oss från att kolla kön. :) 
 
Denna graviditet skiljer sig lite från när jag väntade Alice men det tar jag nog i ett annat kommande inlägg. Skulle kunna skriva hur mycket som helst i detta inlägg annars. 
Hoppas jag har kvar många av mina läsare sen innan och även att det kanske kikar in några nya som vill följa våran resa i väntan på ett litet syskon till Alice. :)
 
Såhär såg  vi ut igår, kulan och jag. Vecka 17+3. :)
 
Än ligger Alice och jag kvar i sängen och slöar, så jag har ingen precis färsk bild. Men tanken är nog att det kommer komma upp en magbild varje söndag/måndag och även ett inlägg med information om bebis och dess utveckling samt hur jag mår och känner. Precis som förra gången. Ni kommer även få följa mina besök hos barnmorskan, vilket är redan nästa vecka. Ska bli så kul att skriva om denna graviditet med, även om jag tog lite tid på mig att börja. ;)
 
Nu är det dags att gå upp från sängen tycker Alice så det är nog bäst att följa med.
Hoppas ni alla får en riktig fin dag!  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback